TEFAL Pure Air Genius PT3080 W pełni skuteczna filtracja

Pure Air Genius PT3080 W pełni skuteczna filtracja Filtracja do 100% alergenów i najmniejszych cząsteczek*

Poznaj oczyszczacz powietrza Pure Air Genius, dzięki któremu nareszcie możesz oddychać swobodnie! To ciche i energooszczędne urządzenie eliminuje do 100% alergenów i najdrobniejszych cząsteczek. Dzięki zaawansowanemu systemowi filtracji, wyposażonemu m.in. w filtr Allergy+, oczyszczacz robi to w zaledwie 4 minuty*! Inteligentny czujnik mierzy aktualny poziom zanieczyszczeń i dostosowuje do niego prędkość filtrowania. Dodatkowo, możesz zarządzać pracą urządzenia za pomocą dedykowanej aplikacji.

*Obliczenia dla pomieszczenia  o powierzchni 10 m² 

Numer referencyjny produktu: PT3080F0

Oczyszczacz powietrza Tefal Pure Air Genius: Oddychaj swobodnie!

Z Pure Air Genius oddychanie czystym, zdrowszym powietrzem wolnym od alergenów staje się proste! Dzięki 4 poziomom filtracji oczyszczacz w zaledwie 4 minuty* eliminuje do 100% alergenów i najdrobniejszych cząsteczek oraz trwale usuwa formaldehyd, najbardziej szkodliwe zanieczyszczenie we wnętrzach. Inteligentny czujnik mierzy aktualny poziom zanieczyszczeń i dostosowuje do niego prędkość filtrowania. Zaprojektowany z myślą o oszczędności energii, oczyszczacz zużywa ilość prądu porównywalną z żarówką LED. Przy ustawieniu minimalnej prędkości pracuje wyjątkowo chcho, zapewniając dyskretną filtrację i niezakłócony sen. Całość uzupełnia dedykowana aplikacja, za pomocą której możesz monitorować aktualną jakość powietrza, a także zdalnie zarządzać pracą urządzenia, np. ustalając własny harmonogram oczyszczania powietrza. Dzięki współpracy z Plume Labs możesz także monitorować jakość powietrza w Twoim mieście. *Obliczenia dla pomieszczenia o powierzchni 10 m² 

* Test zewnętrzny przeprowadzony w grudniu 2019 dla prędkości 2 i alergenów brzozy

* Test zewnętrzny przeprowadzony w grudniu 2019 dla prędkości 2 i alergenów brzozy
**Test zewnętrzny H1N1 przy maksymalnej prędkości, 2020

**Calculated for a 10 m² room

Podstawowe informacje
  • W pełni skuteczna fitracja* 

    4 poziomy filtracji 

    Dzięki czterem poziomom filtrowania Pure Air Genius usuwa do 100% alergenów i do 99,9% cząsteczek tak małych jak wirusy**. Każdy poziom jest przeznaczony do specyficznego rodzaju zanieczyszczeń:
    1. Filtr wstępny zatrzymuje większe cząsteczki (kurz, włosy).
    2. Filtr Active Carbon wychwytuje zapachy, gazy i lotne związki organiczne.
    3. Filtr Allergy+ wychwytuje alergeny i drobne cząsteczki tak małe jak pyłki, sierść zwierząt, roztocza, pleśń, bakterie czy wirusy, drobne cząstki PM 2.5 i 10, smog i pył zawieszony.
    4. Filtr NanoCaptur+ zatrzymuje formaldehyd, najbardziej szkodliwe zanieczyszczenie pochodzące z farb, klejów, materiałów budowlanych, detergentów, świec zapachowych, dymu papierosowego czy prasowanych materiałów drewnianych.

  • Wyjątkowo szybkie oczyszczanie

    Wskaźnik CADR 

    Dzięki CADR (wskaźnik czystości dostarczonego powietrza) na poziomie 350 m3/h oczyszczacz może przefiltrować powietrze w zaledwie 4 minuty*! * Obliczenia dla pomieszczenia o powierzchni 10 m² 

  • Inteligentne czyszczenie

    Czujnik zanieczyszczeń 

    Oczyszczacz wyposażono w czujnik, który mierzy aktualny poziom zanieczyszczeń i dostosowuje do niego prędkość filtrowania.

  • Ekologiczne rozwiązanie 

    Energooszczędność

    Przy ustawieniu minimalnej prędkości Pure Air Genius zużywa tyle energii co żarówka LED. Dodatkowo dzięki automatycznemu dostosowaniu prędkości do aktualnego poziomu zanieczyszczeń zużywasz tylko tyle energii, ile naprawdę potrzebujesz, aby oczyścić powietrze.

  • Komfort cichej pracy

    Tryb pracy cichej

    Urządzenie emituje dźwięk na poziomie zaledwie 31 dB(A), przy ustawieniu minimalnej prędkości pracy. Dzięki temu zapewnia dyskretną filtrację i niezakłócony sen.

  • Możesz jeszcze więcej!

    Aplikacja Pure Air

    Za pomocą dedykowanej aplikacji możesz monitorować aktualną jakość powietrza, a także zdalnie zarządzać pracą urządzenia, np. ustalając własny harmonogram filtrowania powietrza.

  • Dostęp do aktualnych prognoz

    Współpraca z Plume Labs 

    Dzięki współpracy z Plume Labs, aplikacja stale monitoruje jakość powietrza w Twoim mieście, jednocześnie dostarczając przydatnych informacji dla alergików o poziomie pylenia na zewnątrz.

Akcesoria
Właściwości
TECHNOLOGIA
Rodzaj produktów Oczyszczacz powietrza  
Kategoria Filtrowanie  
Technologia NanoCaptur    
WYDAJNOŚĆ
CADR dym 350m3/h  
Liczba prędkości 5  
Poziom dźwięku 31  dB(A)
Poziomy filtracji 4 poziomy filtracji  
Power max 50  W
INNE CECHY
Obszar działania up to 140m²  
Aplikacja    
Kolory Biały  
Dodatkowe akcesoria w zestawie Akcesoria w zestawie: NC00150517 / NC00149537 Kompatybilne akcesoria: 1820000730 / 1820001099 /1820001101 /1820001408  
Liczba filtrów 4  
INTELIGENCJA
Tryb automatyczny    
Tryb nocny    
Wskaźnik jakości powietrza    
Czujniki Cząstki i gazy  
Tryb auto    
KOMFORT UŻYTKOWANIA
Panel sterowania Elektroniczny  
Minutnik 1-2-4-8  h
Opóźnione uruchomienie Tak, harmonogram w aplikacji  
Program tygodniowy    
Wskaźnik wymiany filtra    
Uchwyt Wbudowany  
Blokada przed dziećmi    
Typ wtyczki EUR  
Poziom głośności 52  dB(A)
Wskazówki i instrukcja obsługi
Często zadawane pytania
Pełna lista kompatybilnych urządzeń znajduje się tutaj: Lista zgodności
Przejdź do ustawień smartfona i sprawdź, czy smartfon jest połączony z Twoją domową siecią Wi-Fi. Domowa sieć Wi-Fi musi mieć łączność z Internetem.
Jeśli funkcja Wi-Fi w urządzeniu jest wyłączona, należy ją włączyć, aby rozgłaszać sieć WiFi o nazwie „SEB_accessPoint”.

Aby aktywować sieć Wi-Fi:
• Naciśnij przycisk WiFi i przytrzymaj przez 3 sekundy.
• Usłyszysz sygnał dźwiękowy, a przycisk WiFi zacznie szybko migotać.

Jeśli produkt jest w trybie blokowania połączeń, należy włączyć tryb WiFi:
• Naciśnij jednocześnie przyciski blokady dla dzieci i Wi-Fi. Dostępność funkcji Wi-Fi jest sygnalizowana dźwiękiem.
• Możesz nacisnąć przycisk Wi-Fi, aby aktywować rozgłaszanie.
Sprawdź, czy przycisk Wi-Fi produktu świeci się na stałe czy miga.
Jeżeli świeci się na stałe, oznacza to, że urządzenie jest prawidłowo połączone z domową siecią Wi-Fi, ale chmura nie mogła skojarzyć go z Twoim kontem. Spróbuj ponownie później.

Jeśli nadal miga, oznacza to, że urządzenie nie jest połączone z domową siecią Wi-Fi. W takiej sytuacji należy sprawdzić następujące elementy:

Połączenie internetowe:
- Czy sieć domowa Wi-Fi ma połączenie z Internetem?
- Jeżeli domowa sieć Wi-Fi wymaga serwera proxy do nawiązania połączenia z Internetem, parowanie nie powiedzie się.

Wi-Fi:
- Czy wybrano prawidłową sieć Wi-Fi?
- Czy wpisano prawidłowe hasło domowej sieci Wi-Fi? (Maksymalna długość hasła domowej sieci Wi-Fi: 64 znaki).
- Czy wpisano prawidłowy SSID?
- Czy ręcznie wprowadzono nazwę sieci Wi-Fi działającej w paśmie 5 GHz? Urządzenie jest zgodne z pasmem 2,4 GHz, nie 5 GHz.
- Czy telefon nie jest za bardzo oddalony od routera domowej sieci Wi-Fi lub urządzenia?
- Czy urządzenie nie jest za bardzo oddalone od routera domowej sieci Wi-Fi lub telefonu?
- To może być problem ze zgodnością: sprawdź na naszej liście.


Jeśli po sprawdzeniu wszystkich tych elementów parowanie nadal nie działa, skontaktuj się z serwisem posprzedażowym.
Tak. Możesz nacisnąć jednocześnie przyciski blokady dla dzieci i Wi-Fi, aż usłyszysz sygnał dźwiękowy. W ten sposób możesz włączać i wyłączać funkcję Wi-Fi.
Możesz ponownie wykonać parowanie: w aplikacji przejdź do My Profile (mój profil) > My appliance (moje urządzenie) > Add a product (dodaj produkt). Rozpocznie się proces parowania.
Oto lista najczęstszych problemów i rozwiązań według częstotliwości ich występowania.

  1. Parowanie zakończyło się powodzeniem, ale urządzenie nie jest podłączone: jeśli widzisz w aplikacji, że urządzenie nie jest podłączone, zamknij i ponownie otwórz aplikację.
    Jeżeli urządzenie nadal nie jest widoczne po wykonaniu tej czynności, odłącz je i podłącz ponownie.

  2. Połączenie z siecią Wi-Fi: sprawdź hasło do sieci Wi-Fi i wpisz je uważnie.

  3. Trzymaj smartfon blisko urządzenia i modemu do końca procesu parowania.

  4. Punkt dostępu Android: kiedy pojawi się komunikat potwierdzający, pamiętaj, aby zachować połączenie z urządzeniem. Ten komunikat może pojawić się dwa razy podczas procesu parowania.

  5. Punkt dostępu iOS: po kilku próbach ponownie uruchom smartfon.

  6. Punkt dostępu iOS: podczas łączenia z urządzeniem pojawi się monit o podłączenie się z siecią „SEB_ACCESS_POINT”. Naciśnij przycisk „Join” (dołącz).

  7. Punkt dostępu: czy po aktywowaniu punktu dostępu urządzenie emituje sygnał dźwiękowy? Czy przycisk Wi-Fi miga prawidłowo?
    Jeśli nie, spróbuj ponownie.

  8. Punkt dostępu Android: po kilku próbach usuń sieć „SEB_AccessPoint” z ustawień smartfona, jeśli nadal jest widoczna.

  9. Punkt dostępu Android: niektóre smartfony mają w ustawieniach Wi-Fi możliwość zablokowania łączenia z siecią Wi-Fi, która nie ma połączenia z Internetem.

    W celu sparowania należy wyłączyć tę opcję, aby smartfon mógł połączyć się z urządzeniem. Ta opcja jest dostępna w smartfonach Xiaomi, takich jak Pocophone F1 i Redmi Note 8.

  10. Połączenie internetowe: upewnij się, że urządzenie, które ma zostać sparowane, nie wymaga serwera proxy.

  11. Android: musisz zezwolić na geolokalizację.

  12. Połączenie internetowe: sprawdź, czy w ustawieniach Wi-Fi do połączenia z urządzeniem wybrano pasmo 2,4 GHz, a nie 5 GHz.

  13. Połączenie z chmurą: sprawdź, czy automatyczne ponowne połączenie z domową siecią Wi-Fi jest prawidłowe.

  14. Połączenie z chmurą: aktywuj dane komórkowe smartfona.

  15. Po kilku próbach: uruchom ponownie modem Wi-Fi.

  16. Po kilku próbach: odłącz, odczekaj 20 sekund i ponownie podłącz urządzenie.
    Jeżeli problem wciąż występuje, zresetuj urządzenie (twardy reset).
W przypadku niektórych telefonów Xiaomi mogą wystąpić problemy podczas łączenia. Może pojawić się nietypowo duża liczba wyskakujących okienek.
Dotyczy to także telefonów z systemem MIUI (takich jak modele Redmi i Pocophone).

W takiej sytuacji wypróbuj następujące rozwiązania:
Ustawienia > Aplikacje > Zarządzaj aplikacjami > Pure Air > Inne uprawnienia. Na tej stronie zaakceptuj uprawnienie do zmiany połączenia Wi-Fi.
Ustawienia > Wi-Fi > Dodatkowe ustawienia > Asystent Wi-Fi. Na tej stronie wyłącz dostępne opcje.
Po wpisaniu hasła występuje błąd łączenia z chmurą.

• Podczas łączenia z chmurą wymagane jest połączenie z Internetem do parowania urządzeń. Można do tego użyć danych komórkowych lub automatycznie ponownie połączyć się z siecią domową.
• Upewnij się, że data i godzina w telefonie są prawidłowe. Wszelkie różnice uniemożliwią połączenie.

Po kilku nieudanych próbach:
• Zresetuj modem Wi-Fi.
• Odłącz oczyszczacz powietrza, poczekaj 20 sekund i ponownie go podłącz.

Po wielu nieudanych próbach możesz zresetować urządzenie. W tym celu:
• Wciśnij przyciski „Mode” i „Wi-Fi” i przytrzymaj przez 5 sekund.
• Następnie odłącz oczyszczacz powietrza, poczekaj 20 sekund i podłącz go ponownie.
Po wpisaniu hasła występuje błąd łączenia z siecią Wi-Fi.

1. Sprawdź hasło do sieci Wi-Fi i uważnie wpisz je jeszcze raz.
2. Trzymaj smartfon w pobliżu urządzenia i modemu internetowego, aż do zakończenia procesu łączenia.
3. Urządzenie nie może łączyć się z sieciami publicznymi, na przykład z tymi, które znajdują się w hotelach.
4. Telefon z systemem Android: Podczas łączenia z urządzeniem może pojawić się wyskakujące okienko. Podczas procesu łączenia aplikacja automatycznie połączy się z oczyszczaczem powietrza. Ważne jest, aby połączenie z tą nową siecią pozostało aktywne.
Oto kilka przykładowych problemów, które mogą się pojawić w zależności od posiadanego telefonu:
• Jeżeli w wyskakującym okienku znajduje się informacja, że telefon połączy się z inną siecią, ponieważ w obecnej nie ma Internetu, odmów.
• Jeśli w wyskakującym okienku będzie widoczne pytanie, czy chcesz zachować połączenie z siecią bez Internetu, wyraź zgodę.
• Jeżeli w wyskakującym okienku pojawi się informacja o braku Internetu, ale bez sugerowania zmiany sieci, nic nie rób.

Po kilku nieudanych próbach:
• Zresetuj modem Wi-Fi.
• Odłącz oczyszczacz powietrza, poczekaj 20 sekund i ponownie go podłącz.
Jeśli po kilku nieudanych próbach nadal występuje błąd:
• Zresetuj modem Wi-Fi.
• Odłącz oczyszczacz powietrza, poczekaj 20 sekund i ponownie go podłącz.

Jeśli błąd nadal się pojawia, może to oznaczać nieprawidłowe używanie telefonu:

Telefon z systemem Android:
Podczas procesu łączenia aplikacja automatycznie połączy się z oczyszczaczem powietrza. Ważne jest, aby połączenie z tą nową siecią pozostało aktywne.
W zależności od telefonu podczas łączenia mogą pojawić się różne wyskakujące okienka:
• Jeżeli w wyskakującym okienku znajduje się informacja, że telefon połączy się z inną siecią, ponieważ w obecnej nie ma Internetu, odmów.
• Jeśli w wyskakującym okienku będzie widoczne pytanie, czy chcesz zachować połączenie z siecią bez Internetu, wyraź zgodę.
• Jeżeli w wyskakującym okienku pojawi się informacja o braku Internetu, ale bez sugerowania zmiany sieci, nic nie rób.

iPhone:
Podczas łączenia z urządzeniem widać wyskakujące okienko z prośbą o połączenie z siecią „SEB_ACCESS_POINT”. Zaakceptuj, klikając przycisk „Join”.
Jeśli kilka razy nie uda się wykonać tego kroku, zresetuj telefon i spróbuj ponownie.
Urządzenie obsługuje takie narzędzia, jak Alexa Google Home i Alice firmy Yandex. Możliwość korzystania z asystenta zależy od dostępności poszczególnych usług w Twoim kraju.
Google Home
• On/Off (Wł./Wył.)
• Change mode (Zmień tryb)
• Air quality status (Stan jakości powietrza)
• Change speed (Zmień prędkość) (w przypadku modeli Pure Home/Pure Air City/Intense Pure Air)

Alexa
• On/Off (Wł./Wył.)
• Change mode (Zmień tryb)
• Change speed (Zmień prędkość) (w przypadku modeli Pure Home/Pure Air)

Alice (tylko model Pure Air City)
• On/Off (Wł./Wył.)
• Change speed (Zmiana prędkości)

Na przykład spróbuj powiedzieć: "Ok Google, turn on the air purifier" (Google, włącz oczyszczacz powietrza) lub „Alexa, put the air purifier on Auto Day mode” (Alexa, przełącz oczyszczacz powietrza na automatyczny tryb dzienny).
Aplikacje głosowe są dostępne wyłącznie na europejskich platformach. Prawdopodobnie korzystasz z amerykańskiego konta Amazon.
Jeśli chcesz korzystać z naszej opcji Skill, musisz przenieść konto do innego kraju, wykonując procedurę związaną z kontem Amazon.
Następujące oczyszczacze powietrza mogą obsługiwać funkcje asystenta głosowego:
• Pure Air City
• Pure Air Genius
• Intense Pure Air Connect
• Intense Pure Air Home
• Pure Home
Nie. Możesz korzystać z urządzenia, nie używając asystenta głosowego. Obsługa asystenta głosowego to funkcja pomocnicza, która umożliwia obsługiwanie urządzenia za pomocą poleceń głosowych.
W aplikacjach Alexa Google Home lub Alice znajdź funkcję „Rowenta/Tefal Smarthome”, a następnie zaloguj się za pomocą tego samego konta, którego używasz w aplikacji mobilnej Pure Air.
Produkty zostaną zsynchronizowane i będzie można sterować nimi za pomocą głosu.
Nie, nasze produkty nie współpracują z Apple HomeKit.
Jeśli przedział czasu jest wcześniejszy niż bieżąca godzina, produkt domyślnie zostanie uruchomiony następnego dnia.
Aby smartfon mógł wykryć sieć Wi-Fi w Twoim otoczeniu, aplikacja potrzebuje dostępu do Twojej lokalizacji zgodnie z wymaganiami Google. Jeśli na to nie zezwolisz, smartfon nie będzie mógł znaleźć produktu i nie będzie mógł zakończyć procedury parowania.
Te informacje nie będą przechowywane przez Tefal.
Udostępnianie lokalizacji pozwala również wyświetlać Ci informacje o jakości powietrza na zewnątrz oraz stężeniu pyłków roślin.
Musisz przejść do ustawień aplikacji, aby włączyć ją ponownie. Następnie wróć.
Wykonaj 2 instrukcje poniżej:

1) Udostępnij lokalizację w ustawieniach aplikacji:
• W tym celu musisz nacisnąć przycisk „Go to settings” (przejdź do ustawień).

2) Aktywuj lokalizację Google w globalnych ustawieniach telefonu:
• Przejdź do ustawień telefonu.
• Wpisz „location” (lokalizacja) w polu wyszukiwania polu wyszukiwania i przejdź do tej sekcji.
• Aktywuj lokalizacje (wł.).
• Jeśli możesz wybrać tryb udostępniania lokalizacji, wybierz opcję „High accuracy” (wysoka dokładność).

• Możesz uzyskać dokładne informacje na temat jakości powietrza w domu według wskazań oczyszczacz powietrza.
• Możesz uzyskać informacje na temat jakości powietrza na zewnątrz, a także informacje o na temat stężenia pyłków roślin w określonej lokalizacji.
• Możesz włączyć/wyłączyć oczyszczacz powietrza w aplikacji: jeśli masz smartfon z dostępem do Internetu, możesz sterować urządzeniem z dowolnego miejsca.
• Możesz tworzyć harmonogramy oczyszczacz powietrza.
• Możesz sprawdzić stan filtrów. Będziesz otrzymywać powiadomienia o konieczności zmiany filtra, które możesz kupić online, nie tracąc czasu.
• Możesz dowiedzieć się, ile zanieczyszczeń odfiltrował oczyszczacz powietrza w Twoim domu, przekładając je na liczbę papierosów i dym, który trafiłby do Twoich płuc.
Strona domowa składa się z 4 części:
  1. Informacje o stanie powietrza na zewnątrz:
    Aplikacja dostarcza informacji na temat jakości powietrza na zewnątrz i stężeniu pyłków roślin w wybranej lokalizacji: możesz zgodzić się na geolokalizację, albo wybrać nazwę miasta w aplikacji.

  2. Informacje o stanie powietrza w pomieszczeniu:
    Aplikacja dostarcza informacji w czasie rzeczywistym na temat jakości powietrza w pomieszczeniach. Dane te pochodzą bezpośrednio z oczyszczacz powietrza.
    Urządzenie posiada czujnik, który monitoruje jakość powietrza. Regularnie wysyła dane do aplikacji za pośrednictwem chmury.

  3. Pilot zdalnego sterowania:
    Urządzenie można włączać/wyłączać, a także zmienić tryb zasilania i tryb świecenia za pomocą przycisków wyświetlanych w aplikacji.

  4. Pasek nawigacji:
    Na pasku nawigacji dostępne są następujące informacje.
    • Moje powietrze: główna strona domowa.
    • Mój profil: informacje prawne, FAQ, informacje dotyczące serwisu posprzedażnego i opcje zmiany ustawień konta.
    • Harmonogramy: planowanie rutynowego oczyszczania zgodnie z harmonogramem.
    • Filtry: sprawdzanie stanu filtra, by w razie czego móc kupić zamienny filtr online.
    • Analiza: wizualizacja zanieczyszczeń wychwytywanych przez urządzenie i dodatkowe informacje na temat różnych źródeł zanieczyszczenia.

home page of Pure Air app
Tak, możesz. Nowy użytkownik będzie musiał pobrać aplikację Pure Air. Po sparowaniu produktu z domową siecią WiFi nowy użytkownik może również sparować urządzenie, postępując zgodnie z instrukcjami w aplikacji. Proces parowania będzie krótszy, ponieważ produkt jest już połączony z domową siecią Wi-Fi.
Informacje na temat jakości powietrza w pomieszczeniu znajdują się po środku strony głównej aplikacji. Dane te pochodzą bezpośrednio z czujników cząstek i gazu.
home page of Pure Air app

Informacje na temat jakości powietrza w pomieszczeniu są podzielone na dwie części:
  • Cząstki i alergeny
  • Gazy i VOC (wychwytuje lotne związki organiczne)

Wartości liczbowe odpowiadają wskaźnikowi jakości powietrza (AQI), który informuje o stężeniu zanieczyszczeń w otaczającym powietrzu.

Okrąg jest podzielony na 5 części i za pomocą kolorów pokazuje poziom zanieczyszczenia od najniższego do najwyższego. Znaczenie kolorów okręgu jest takie same jak znaczenie kolorów diod LED.
Indoor air quality page of Pure Air app
Informacje o jakości powietrza na zewnątrz znajdują się u góry strony głównej aplikacji. Opisują one jakość powietrza i stężenie pyłków roślin w danej lokalizacji w mieście.
home page of Pure Air app

Część dotycząca jakości powietrza na zewnątrz informuje o cząstkach i alergenach, gazach i VOC (lotnych związków organicznych) oraz pyłkach roślin.

  • Cząstki i alergeny: ta część zawiera informacje na temat cząstek stałych (PM2.5 i PM10).

  • Gaz i VOC: zawiera podsumowanie poziomu zanieczyszczenia na podstawie zawartości dwutlenku azotu (NO2) i ozonu (O3).

  • Pyłki: zawiera informacje na temat 4 rodzajów pyłków roślin, takich jak brzozy, trawy, oliwki i ambrozje.
    „NAB” to skrót od „National Allergy Bureau” (krajowy instytut alergii). Jest to najczęściej używana skala do wyrażania poziomu stężenia pyłków roślin.

Wartości liczbowe odpowiadają wskaźnikowi jakości powietrza (AQI), który informuje o stężeniu zanieczyszczeń w otaczającym powietrzu.

Okrąg jest podzielony na 5 części i za pomocą kolorów pokazuje poziom zanieczyszczenia od najniższego do najwyższego. Znaczenie kolorów okręgu jest takie same jak znaczenie kolorów diod LED.

Outdoor air quality page of Pure Air appOutdoor pollen state page of Pure Air app
Aplikacja nie jest kompatybilna z systemem Android w wersjach 4.4.4 lub niższych ze względu na wzmocnione bezpieczeństwo danych.

W miarę możliwości zalecamy zaktualizowanie urządzenia do wyższej wersji systemu Android lub korzystanie z innego kompatybilnego urządzenia.

Aktualizacje nie tylko dają dostęp do nowych funkcji i obsługi najnowszych technologii, ale i chronią przed potencjalnymi lukami zabezpieczeń, które w najnowszych wersjach zostały wyeliminowane.
Możesz anulować parowanie urządzenie za pomocą jednej z tych 2 metod:
• Usunąć urządzenie za pomocą aplikacji.
• Twardy reset urządzenia.
Trzy diody LED informują o jakości powietrza za pomocą pięciu kolorów:
• Niebieski = doskonały
• Zielony = niewielkie zanieczyszczenie
• Żółty = umiarkowane zanieczyszczenie
• Pomarańczowy = duże zanieczyszczenie
• Czerwony = ekstremalne zanieczyszczenie
Należy podłączyć przewód zasilający do gniazdka elektrycznego o odpowiednim napięciu, a następnie wcisnąć przycisk on/off i wybrać odpowiednią funkcję.
Należy zapoznać się z instrukcjami czyszczenia i wymiany filtrów. W razie potrzeby wyczyścić/wymienić filtr.
Przede wszystkim należy wyłączyć oczyszczacz powietrza i odłączyć go od zasilania.
Urządzenie można czyścić lekko zwilżoną ściereczką.
Ważne: Nie wolno używać materiałów ściernych, które mogą uszkodzić powierzchnię produktu.
Wskaźnik wymiany filtra (7) włączy się, gdy filtry wymagają wymiany. Otrzymasz wtedy powiadomienie w aplikacji mobilnej.

Po włączeniu wskaźnika wymiany filtra (7) należy sprawdzić w aplikacji mobilnej, który filtr wymaga wymiany. Jeżeli dwa filtry wymagają wymiany, należy wymienić je po kolei. Drugi filtr można wymienić dopiero po wymianie pierwszego i zresetowaniu pierwszego filtra.


Częstotliwość czyszczenia/wymiany filtrów
• Filtr wstępny: czyścić co 2 miesiące
• Filtr 2w1 z węglem aktywnym i filtr Allergy+: wymieniać co 12 miesięcy
• Filtr NanoCaptur+: wymieniać w zależności od zmiany koloru (patrz tabela kolorów na filtrze) lub co 12 miesięcy w przypadku braku nasycenia

Te dane liczbowe są oparte na testach, w których oczyszczacz powietrza pracuje przez 8 godzin dziennie w trybie cichym. Czasami filtry trzeba wymieniać częściej w zależności od jakości powietrza i częstotliwości używania filtra powietrza.
Filtr wstępny jest jedynym filtrem, który można czyścić wodą i używać ponownie.
Filtry „2in1 Active Carbon & Allergy+” i „NanoCaptur+” nie nadają się do czyszczenia i ponownego użytku, więc nigdy nie należy czyścić ich wodą. Kiedy są zużyte, należy je wymienić.
Wykonaj wymuszony reset.
Jeśli wymieniasz filtr, który nie jest jeszcze zużyty, naciśnij przycisk trybu (2) i przytrzymaj go przez 3 sekundy, aby zresetować ustawienia filtra.
Przed przystąpieniem do czyszczenia czujników zanieczyszczenia należy wyłączyć urządzenie i odłączyć je od zasilania, a następnie postępować zgodnie z poniższymi zaleceniami:

1. Oczyść wlot i wylot powietrza za pomocą miękkiej szczotki lub ściereczki.
2. Otwórz pokrywę czujnika znajdującą się z lewej strony urządzenia.
3. Lekko zwilż patyczek higieniczny i oczyść z kurzu obiektyw i wlot/wylot. Wytrzyj suchym patyczkiem higienicznym.
4. Oczyść czujnik miękką szczotką lub odkurzaczem.



WAŻNE
Nigdy nie używaj do czyszczenia czujników detergentów ani metalowych przedmiotów.
Wydajność czujników, które nie są regularnie czyszczone, może być ograniczona.
Częstotliwość czyszczenia zależy od środowiska pracy urządzenia. Jeżeli urządzenie jest używane w zakurzonym otoczeniu, należy je czyścić częściej.
Po wykonaniu instrukcji dotyczących włączania urządzenia sprawdzić działanie gniazdka elektrycznego poprzez podłączenie do niego innego urządzenia. Jeżeli urządzenie jest niesprawne, nie należy podejmować prób jego otwarcia ani naprawy. Należy oddać je do autoryzowanego serwisu.
Należy zaprzestać korzystania z urządzenia. W celu uniknięcia niebezpieczeństw naprawę należy powierzyć autoryzowanemu serwisowi.
Sprawdź datę ostatniego czyszczenia i wymiany filtrów i w razie konieczności wyczyść/wymień filtr(y).
Sprawdź następujące elementy:

1) Czy używasz sieci 5 GHz?
Twój smartfon może korzystać z sieci 5 GHz, której urządzenie nie jest w stanie wykryć.
Rozwiązanie:
Smartfon może działać w sieci 5 GHz, ale urządzenie musi być podłączone tylko do sieci 2,4 GHz. Wybierz tutaj sieć ,4 GHz dla urządzenia. Urządzenia pozostaną wówczas sparowane nawet wtedy, gdy wrócisz do sieci 5 GHz.

Uwaga:
- Sprawdź, czy router jest routerem 2,4 GHz czy dwupasmowym, skonfigurowanym do obsługi pasma 2,4 GHz. Urządzenie nie obsługuje pasma 5 GHz.
- Jak sprawdzić, czy router obsługuje pasmo 2,4 GHz, 5 GHz lub oba? Czasami, kiedy dostępne są dwa pasma, dostępne są też 2 różne sieci oznaczone nazwami, takimi jak „mynetwork24”, „mynetwork24GHz” lub „mynetwork2-4”.


2) Ukryty SSID?
Jeżeli sieć jest „Ukryta”, możesz ręcznie wpisać SSID (nazwa sieci), naciskając opcję „Enter SSID” (wprowadź SSID).
Sprawdź poniższe elementy:
• Czy smartfon jest dostatecznie blisko urządzenia? Jeśli jest zbyt daleko, nie będzie wykrywał transmisji Wi-Fi z urządzenia.
• Czy przycisk Wi-Fi został naciśnięty? Punkt dostępu Wi-Fi zatrzymuje rozgłaszanie po kilku minutach.
• Czy przycisk Wi-Fi miga? Jeśli nie, ponownie naciśnij go i przytrzymaj przez 3 sekundy, aby uzyskać dostęp do Wi-Fi.
• Spróbuj ponowić proces parowania.

Jeżeli po sprawdzeniu powyższej listy blokada nadal występuje, wykonaj następujące czynności (twardy reset):
1) Gdy urządzenie jest włączone, naciśnij jednocześnie przyciski „Mode” (tryb) i „Wi-Fi”. Usłyszysz sygnał dźwiękowy, a urządzenie wyłączy się automatycznie.
2) Odłącz urządzenie i odczekaj 1 minutę, a następnie podłącz je ponownie.
3) Włącz urządzenie i naciśnij przycisk Wi-Fi, aby rozgłaszać punkt dostępowy.
4) Przejdź do ustawień telefonu i sprawdź, czy widzisz sieć Wi-Fi o nazwie „SEB_accessPoint” (zrzut ekranu poniżej).
5) Wybierz sieć „SEB_accessPoint”.
• Jeżeli telefon połączy się automatycznie, usuń tę sieć ze wstępnie zarejestrowanej listy sieci Wi-Fi. Następnie sprawdź, czy sieć „SEB_accessPoint” nadal jest widoczna na liście sieci Wi-Fi telefonu.
• Jeżeli telefon prosi o hasło, należy anulować. To dobry znak, bo oznacza, że aplikacja będzie w stanie obsłużyć tę część.
6) Wróć do aplikacji i uruchom ponownie proces parowania.



Uwaga 1: niektóre smartfony po połączeniu z siecią Wi-Fi („SEB_accessPoint”) urządzenia mogą wyświetlać monit o potwierdzenie, czy chcesz pozostać w sieci, która nie ma łączności z Internetem. Takie zachowanie na tym etapie jest normalne, ponieważ masz połączenie z urządzeniem, które samo nie ma połączenia z Internetem. Urządzenie zostanie przywrócone po nawiązaniu połączenia z domową sieci Wi-Fi. Odpowiedzieć na to pytanie, aby zachować łączność z siecią.

Uwaga 2: jeśli masz smartfona z opcją asystentem sieci Wi-Fi „switch between Wi-Fi networks and mobile data when Wi-Fi connection is poor” (przełączaj między sieciami Wi-Fi a danymi komórkowymi, gdy połączenie Wi-Fi jest słabe) (np. Xiaomi), należy wyłączyć tę opcję. Jeśli urządzenie jest aktywowane, gdy smartfon jest z nim połączony jako punkt dostępu, smartfon wykryje, że w tym punkcie dostępu nie ma Internetu (co jest normalne na tym etapie parowania). Smartfon wykryje inną sieć, a aplikacja nie może kontynuować procesu parowania.
Sprawdź, czy masz połączenie z Internetem w swojej domowej sieci Wi-Fi. Jeżeli nie ma problemu z połączeniem internetowym, odłącz urządzenie od zasilania i podłącz wtyczkę ponownie po 1 minucie.
Być może soczewka czujnika jest zakurzona. W takim przypadku należy ją wyczyścić.
Odłącz oczyszczacz powietrza od zasilania na 20 sekund, a następnie podłącz go ponownie.
Urządzenie to zbudowane jest z licznych materiałów nadających się do powtórnego wykorzystania lub recyklingu. Urządzenie należy zostawić w lokalnym punkcie zbiórki odpadów.
Należy przejść do zakładki „Akcesoria” na stronie internetowej, gdzie można łatwo znaleźć wszystko, co potrzebne do danego produktu.
Dodatkowe informacje dostępne są w niniejszej witrynie w sekcji poświęconej umowie gwarancyjnej.
Jeśli uważasz, że brakuje jakiejś części, prosimy skontaktować się z Centrum Obsługi Klienta. Razem znajdziemy odpowiednie rozwiązanie problemu.