Gwarancja
Okres gwarancji na produkty Tefal wynosi 2 lata z wyjątkiem produktów wykonanych ze stali nierdzewnej, gdzie wyraźnie zaznaczono o większym okresie gwarancji na zastosowany materiał. 2-letnia gwarancja Tefal obejmuje wyłącznie użytek domowy i prywatny. W przypadku wszystkich innych zastosowań jest ona ograniczona do 1 roku gwarancji handlowej. Aby zobaczyć warunki gwarancji na swój produkt, wybierz jedną z poniższych serii produktów.
Jak mogę naprawić produkt elektryczny objęty gwarancją?
- Zanieś produkt do jednego z naszych autoryzowanych serwisów znajdujących się najbliżej Twojego domu, znajdź serwis klikając tutaj .
- Lub zanieś go do punktu sprzedaży, w którym dokonałeś zakupu (lub skontaktuj się ze sprzedawcą, jeśli kupiłeś go przez Internet).
Jak złożyć reklamację na produkt elektryczny?
Jeśli Twój produkt Tefal wymaga naprawy lub wymiany, postępuj zgodnie z poniższymi krokami, aby złożyć reklamację:
Sprawdź warunki gwarancji:
- Gwarancja: Obejmuje odpowiedzialność producenta względem kupującego. Dla osób fizycznych wynosi minimum 24 miesiące, a dla firm 12 miesięcy (o ile produkt nie jest używany w celach komercyjnych).
- Rękojmia: Odpowiedzialność sprzedawcy względem kupującego przedsiębiorcy. Reklamację taką możesz więc złożyć tylko w miejscu zakupu. Reklamacja składana jest u sprzedawcy i obowiązuje przez 2 lata od momentu zakupu. Obowiązuje jedynie dla osób przedsiębiorców.
- Niezgodność towaru z umową: Dotyczy sytuacji, gdy produkt posiada wadę zmniejszającą jego wartość lub użyteczność. Reklamacja składana jest u sprzedawcy i obowiązuje przez 2 lata od momentu zakupu. Obowiązuje jedynie dla osób fizycznych.
Przygotuj niezbędne dokumenty:
- Dowód zakupu: jest nim np. Paragon lub faktura, na której wskazana jest referencja zakupionego produktu. Dla produktów zakupionych na tefal.pl możesz przygotować numer zamówienia, jednak pamiętaj iż w razie wątpliwości możesz zostać poproszony o przedłożenie dowodu zakupu.
Zgłoś reklamację:
- Miejsce zgłoszenia produktu elektrycznego: Reklamację można złożyć w autoryzowanym serwisie Tefal lub w sklepie, w którym dokonano zakupu.
- Forma zgłoszenia: Reklamację należy zgłosić pisemnie, informując o wadzie produktu.
- Produkty nieelektryczne: Reklamacje dla produktów nieelektrycznych rozpatrujemy zdalnie, bez konieczności wizyty w serwisie. Poniżej dokładny opis jak złożyć taką reklamację.
Oczekiwanie na odpowiedź:
- Czas na odpowiedź: Sprzedawca ma 14 dni na pisemne poinformowanie klienta o sposobie rozwiązania reklamacji. Termin ten nie oznacza zamknięcia procesu reklamacji, jedynie informację o sposobie jej rozwiązania.
Odmowa naprawy gwarancyjnej:
- Przyczyny odmowy: Gwarant może odmówić naprawy w przypadku użycia produktu do celów profesjonalnych lub komercyjnych, uszkodzeń elementów eksploatacyjnych (np. rury, szczotki, nożyki do maszynek, dysze pary) lub w przypadku określonym w międzynarodowych warunkach gwarancji.
Proces naprawy gwarancyjnej:
- Czas naprawy: Serwis ma max. 30 dni na naprawę produktu od momentu przyjęcia produktu.
- Rozwiązanie reklamacji: serwis podejmie decyzję o zasadności reklamacji. W przypadku potwierdzenia usterki, która nie wynika z błędu użytkowania lub nie wykluczają jej międzynarodowe warunki gwarancji podejmie się naprawy urządzenia.
Zakup w sklepie tefal.pl
- Mamy 2 rozwiązania:
Przyjęcie reklamacji przez nasz zespół Customer Care. Jeśli to jest preferowane prosimy skontaktować się przez formularz kontaktowy.
W celu złożenia reklamacji z tytułu gwarancji o podanie niezbędnych informację do złożenia reklamacji:
Imię, Nazwisko, Dokładny adres, Numer kontaktowy, Opis usterki, Zdjęcie usterki, Dowód zakupu.
Prosimy o możliwie jak najlepsze zapakowanie sprzętu na czas transportu. Produkt musi być także kompletny, prosimy o dodanie wszelkich akcesoriów. W ciągu około dwóch dni roboczych skontaktuje się z Państwem nasz Autoryzowany Serwis w celu umówienia kuriera. Proszę również o dołączenie do przesyłki kartki, którą prześlemy w kolejnej wiadomości. Produkt trafi bezpośrednio do autoryzowanego serwisu w celu diagnozy. W ciągu 14 dni od otrzymania reklamacji poinformujemy emailem o dalszych krokach podjętych w związku z reklamacją.
- Dla produktów elektrycznych istnieje możliwość bezpośredniego złożenia reklamacji w serwisie. Można wyszukać najbliższy serwis i samodzielnie udać się do niego. Wyszukiwarka serwisów:
https://www.tefal.pl/obsluga-klienta/gwarancja-i-naprawy/punkty-serwisowe
W przypadku daleko oddalanego punktu można do niego zadzwonić, a serwis odbierze urządzenie. W okresie gwarancji jest ta usługa bezpłatna 🙂
Jak złożyć reklamację na produkt nieelektryczny?
W przypadku konieczności złożenia reklamacji dla produktów nieelektrycznych np. garnki, patelnie, pojemniki itp. reklamację z tytułu gwarancji należy złożyć zdalnie.
U sprzedawcy Poprzez formularz kontaktowy na stronie tefal.pl. Pamiętaj o dołączeniu dowodu zakupu, zdjęć oraz opisu usterki. Do produktów nieelektrycznych obowiązują ograniczone warunki gwarancji dostępne na stronie tefal.pl, na podstawie których reklamacja z tytułu gwarancji jest rozpatrywana. Po przesłaniu wszelkich potrzebnych dokumentów nasz dział reklamacji rozpatrzy reklamację na podstawie przesłanych zdjęć, filmów oraz opisu usterki.
Jak złożyć reklamację dla zakupów w sklepie z akcesoriami w tefal.pl:
Dla akcesoriów zakupionych w sklepie z akcesoriami tefal.pl reklamację należy złożyć poprzez formularz kontaktowy dostępny na stronie. W zgłoszeniu prosimy o dołączenie dowodu zakupu, zdjęć lub filmiku ukazującego wadę.
Jak mogę naprawić produkt elektryczny, który nie jest już objęty gwarancją?
- Przedłuż żywotność swojego produktu, zamawiając pakiet naprawczy online.
- Napraw swój produkt samodzielnie, kupując części i akcesoria w sklepie internetowym i zapoznając się z często zadawanymi pytaniami.
- Lub zanieś produkt do jednego z naszych autoryzowanych serwisów. Najbliższy znajdziesz klikając tutaj.
Drobne urządzenia gospodarstwa domowego
Nie znalazłeś interesujących Cię informacji? Contact us
Twoj problem dotyczy naczynia kuchennego
W ramach gwarancji istnieje kilka możliwości:
- Zanieś produkt do punktu sprzedaży, w którym go kupiłeś (lub skontaktuj się ze sprzedawcą, jeśli kupiłeś go online).
- Twój produkt został zakupiony na naszej stronie internetowej: wyślij do nas wiadomość za pośrednictwem formularza kontaktowego:
- prześlij dowód zakupu
- zdjęcie Twojego produktu (w razie potrzeby wewnątrz i na zewnątrz) Naczynia kuchenne nie podlegają naprawie.
Naczynia do gotowania, formy do pieczenia i szybkowary
Nie znalazłeś interesujących Cię informacji? Contact us
Akcesoria, części zapasowe, przybory kuchenne, produkty do przechowywania napojów i pojemniki do przechowywania żywności
Nie znalazłeś interesujących Cię informacji? Contact us
Czym jest gwarancja międzynarodowa?
Jest to gwarancja, która pozwala korzystać ze wszystkich jej zalet, niezależnie od kraju zakupu produktu i zamieszkania, we wszystkich krajach wymienionych w powyżej.
Okres gwarancji mogą się różnić w zależności od kraju. W takim przypadku należy wziąć pod uwagę kraj zakupu, aby poznać czas trwania gwarancji.
Kompleksowe pakiety naprawcze
Twój produkt Tefal przestał działać? Możesz naprawić go w przystępnej cenie.
Tańsze niż zakup nowego produktu, pakiety napraw umożliwiają naprawę produktu za cenę znaną z góry, bez względu na awarię. Diagnoza przeprowadzana jest bezpłatnie, a cena obejmuje części i naprawę: płacisz z góry i nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów!
Niektóre pakiety obejmują także wysyłkę i zwrot produktu kurierem do autoryzowanego serwisu, jeżeli w Twojej okolicy nie ma autoryzowanego serwisu.
Naprawa uprawnia do sześciomiesięcznej gwarancji od daty odbioru naprawionego produktu.
Nasz sklep z częściami i akcesoriami
Możesz zamówić części zamienne, pobrać instrukcje montażu lub obejrzeć filmy instruktażowe.
Jest to najtańsze rozwiązanie, ale wymaga pewnego demontażu i ponownego montażu. W takim przypadku samodzielna naprawa nie jest gwarantowana.
Co to jest 15-letnie zobowiązanie do naprawy?
Koszt części po uczciwej cenie i dostępność sieci autoryzowanych serwisów są częścią naszego 15-letniego zobowiązania do naprawy.
Przykład: Pokrywa Twojego urządzenia Tefal już się nie zamyka, a Twoje urządzenie nie jest już objęte gwarancją? Nie ma potrzeby ponownego zakupu całego urządzenia! Pokrywę można zamówić w naszym sklepie z akcesoriami. W ten sposób możesz dłużej cieszyć się swoim produktem, a natura Ci podziękuje!
Koszt części zamiennych, jak również dostępność sieci autoryzowanych serwisów są również częścią naszego zobowiązania do naprawy naszych produktów przez 15 lat po uczciwej cenie.