TEFAL Explorer Serie 80 RG7765 Idealne dopasowanie do Twojego domu

Explorer Serie 80 RG7765 Idealne dopasowanie do Twojego domu Najinteligentniejszy robot* - sprzątanie szyte na miarę

Z robotem Tefal Explorer Serie 80 odkurzanie dostosowane indywidualnie do Twoich potrzeb jest w zasięg ręki. Dzięki temu automatycznemu odkurzaczowi z łatwością zaprowadzisz porządek w swoim domu. Niezwykle precyzyjna nawigacja, najnowsza technologia i intuicyjna obsługa za pomocą aplikacji na smartfonie sprawiają, że sprzątanie jest prostsze i bardziej precyzyjne niż kiedykolwiek! 

Numer referencyjny produktu: RG7765WH

Automatyczny odkurzacz Tefal Explorer Serie 80 

Dzięki zaawansowanej technologii Tefal Explorer Serie 80 to ekspert w kategorii robotów sprzątających, który z łatwością zaprowadzi porządek w Twoim domu. Wyjątkowo precyzyjna nawigacja sprawia, że robot mapuje i zapamiętuje rozkład pomieszczeń, dostosowując optymalny tryb sprzątania. Dzięki możliwości personalizacji harmonogramu pracy urządzenie bez trudu odkurzy każde pomieszenie w wybranym dniu i czasie. Maksymalną efektywność działania gwarantują zaawansowane rozwiązania takie jak: system Aqua Force, który myje podłogę w trakcie odkurzania czy elektroszczotka Animal Turbo z łatwością radząca sobie z sierścią zwierząt i większymi zabrudzeniami. Z kolei wysokowydajny filtr EPA sprawnie pochłania kurz i alergeny, co jest szczególnie ważne dla alergików. Połączenie z WiFi i łatwa w obsłudze aplikacja Tefal Robots (na iOS i Android) pozwolą Ci zaoszczędzić czas. Tefal Explorer sprawia, że sprzątanie jest prostsze niż kiedykolwiek!

*marki Tefal

Podstawowe informacje
  • Idealne dopasowanie do Twojego domu

    Spersonalizowane odkurzanie

    Zaawansowana technologia zapewnia wyjątkowo precyzyjną nawigację, skanowanie przestrzeni oraz możliwość indywidualnych ustawień co sprawia, że robot bez trudu posprząta każdy zakątek Twojego domu.

  • 2w1: odkurzanie i mopowanie

    System Aqua Force 

    Dzięki funkcji mopowania Aqua Force urządzenie myje podłogę podczas odkurzania, usuwając nawet najdrobniejsze zabrudzenia.

  • Z myślą o właścicielach zwierząt domowych

    Elektroszczotka Animal Turbo

    Niezwykle wydajna i łatwa w utrzymaniu elektroszczotka Animal Turbo wykonana z naturalnego włosia i poliuretanu z łatwością upora się z sierścią zwierząt i większymi zabrudzeniami.

  • Pomoc w walce z alergenami

    Wysokowydajny filtr EPA

    Filtr zatrzymuje nawet drobne cząsteczki kurzu i alergenów sprawiając, że urządzenie idealnie nadaje się dla alergików.

  • Zdalne sterowanie

    Dedykowana aplikacja

    Po synchronizacji urządzenia z aplikacją Tefal Robots (kompatybilność z systemami iOS i Android) możesz wybrać tryb sprzątania i poziom mocy, czy ustalić indywidualny harmonogram odkurzania - wybranych pomieszczeń, w wybranym czasie.

  • Szybki start urządzenia 

    Automatyczne łączenie z WiFi

    Urządzenie automatycznie łączy się z WiFi dzięki czemu szybko połączysz urządzenie z aplikacją i od razu zaczniesz odkurzanie.

  • Dokładność odkurzania

    2 boczne szczotki Dual Force

    Dwie szczotki boczne zostały zaprojektowane tak, by dotrzeć do każdego zakamarka i zebrać wszystkie zabrudzenia z maksymalną skutecznością z różnych powierzchni (podłóg i dywanów).

  • Łatwy w użyciu

    3 tryby mocy

    Urządzenie zostało wyposażone w 3 tryby mocy: Eco (czas pracy: do 100 min), Standard (czas pracy: do 90 min) i Boost (czas pracy: do 60 min), w zależności od odkurzanej powierzchni i ilości zabrudzeń.

Właściwości
Wyposażenie
Funkcja mowy Nie  
Inne Jednoczesne odkurzanie i mycie podłóg  
Ergonomia
Poziom hałasu 70  dB(A)
WYMIARY/WAGA
Wymiary ( ...x...x...) 340 x 340 x 97  mm
Design
Kolory Czarny  
Typ wtyczki EUR  
Dodatkowe akcesoria w zestawie Zbiornik na wodę, mop  
AUTONOMIA
Czas ładowania 3 godz.  
Rodzaj baterii Litowo-jonowa  
DEDYKOWANY DO SPECJALNYCH POTRZEB
Dla alergików    
Dla właścicieli zwierząt    
Wskazówki i instrukcja obsługi
Często zadawane pytania
Aplikacja robota jest przeznaczona wyłącznie do smartfonów.
Sprawdź następujące elementy:
a) Czy używasz sieci 5 GHz?
Twój smartfon może korzystać z sieci 5 GHz, której urządzenie nie jest w stanie wykryć.
Rozwiązanie: smartfon może działać w sieci 5 GHz, ale urządzenie musi być podłączone tylko do sieci 2,4 GHz. Dlatego musisz wybrać tutaj sieć 2,4 GHz urządzenia. Urządzenia pozostaną wtedy sparowane nawet wtedy, gdy wrócisz do sieci 5GHz.

Upewnij się, że router bezprzewodowy jest routerem 2,4 GHz lub dwupasmowym skonfigurowanym do obsługi 2,4 GHz. Urządzenie nie obsługuje konfiguracji wyłącznie 5 GHz.

b) Czy masz ukrytą nazwę sieci?
Jeżeli sieć jest „Ukryta”, możesz ręcznie wpisać SSID (nazwa sieci), naciskając opcję „Enter SSID” (wprowadź SSID).
W menu „Settings” (ustawienia) po prawej stronie ekranu głównego wybierz kolejno opcje „WiFi settings” (Ustawienia Wi-Fi) i „Activate WiFi” (aktywuj WiFi).
Następnie wybierz sieć Wi-Fi i wprowadź hasło.
przejdź do ustawień smartfona i sprawdź, czy smartfon jest połączony z Twoją domową siecią Wi-Fi.
Domowa sieć Wi-Fi musi mieć łączność z Internetem.
Oto lista najczęstszych problemów i rozwiązań według częstotliwości ich występowania.

  1. Parowanie zakończyło się powodzeniem, ale urządzenie nie jest podłączone: jeśli widzisz w aplikacji, że urządzenie nie jest podłączone, zamknij i ponownie otwórz aplikację.

    Jeżeli po wykonaniu tej czynności urządzenie nadal nie jest widoczne,
    - Explorer Serie 40: wyjmij urządzenie ze stacji dokującej, naciśnij przycisk i przytrzymaj go przez 3 sekundy. Jeżeli chcesz skojarzyć urządzenie z innym telefonem, może być konieczne kilkakrotne naciśnięcie przycisku, dopóki lampka nie zacznie migać na pomarańczowo.
    - Explorer Serie 60: ponownie uruchom urządzenie za pomocą przełącznika obok pojemnika na kurz.
    - Explorer Serie 80: uruchom ponownie przy użyciu przełącznika na spodzie robota.

  2. Połączenie z siecią Wi-Fi: sprawdź hasło do sieci Wi-Fi i wpisz je uważnie.

  3. Trzymaj smartfon blisko urządzenia i modemu do końca procesu parowania.

  4. Punkt dostępu Android: kiedy pojawi się komunikat potwierdzający, pamiętaj, aby zachować połączenie z urządzeniem. Ten komunikat może pojawić się dwa razy podczas procesu parowania.

  5. Punkt dostępu iOS: po kilku próbach ponownie uruchom smartfon.

  6. Punkt dostępu iOS: podczas łączenia z urządzeniem pojawi się monit o podłączenie się z siecią „SEB_ACCESS_POINT”. Naciśnij przycisk „Join” (dołącz).

  7. Punkt dostępu: po aktywowaniu punktu dostępu,
    - Explorer Serie 40: czy wskaźnik LED miga w kolorze pomarańczowym i słychać podwójny sygnał dźwiękowy?
    - Explorer Serie 60: czy lampka Wi-Fi miga szybko i słychać sygnał dźwiękowy?
    - Explorer Serie 80: czy lampka Wi-Fi miga?

    Jeśli nie, spróbuj ponownie.

  8. Punkt dostępu Android: po kilku próbach usuń sieć „SEB_AccessPoint” z ustawień smartfona, jeśli nadal jest widoczna.

  9. Punkt dostępu Android: niektóre smartfony mają w ustawieniach Wi-Fi możliwość zablokowania łączenia z siecią Wi-Fi, która nie ma połączenia z Internetem.

    W celu sparowania należy wyłączyć tę opcję, aby smartfon mógł połączyć się z urządzeniem. Ta opcja jest dostępna w smartfonach Xiaomi, takich jak Pocophone F1 i Redmi Note 8.

  10. Połączenie internetowe: upewnij się, że urządzenie, które ma zostać sparowane, nie wymaga serwera proxy.

  11. Android: musisz zezwolić na geolokalizację.

  12. Połączenie internetowe: sprawdź, czy w ustawieniach Wi-Fi do połączenia z urządzeniem wybrano pasmo 2,4 GHz, a nie 5 GHz.

  13. Połączenie z chmurą: sprawdź, czy automatyczne ponowne połączenie z domową siecią Wi-Fi jest prawidłowe.

  14. Połączenie z chmurą: aktywuj dane komórkowe smartfona.

  15. Po kilku próbach: uruchom ponownie modem Wi-Fi.

  16. Po kilku próbach: odłącz, odczekaj 20 sekund i ponownie podłącz urządzenie.
    Jeżeli problem wciąż występuje, zresetuj urządzenie (twardy reset).
Możliwych jest kilka przyczyn:
• Podany adres e-mail nie jest skojarzony z Twoim kontem. Sprawdź to.
• Wprowadzono błędne hasło. Aby zresetować, poproś o tymczasowe hasło przez e-mail, a następnie zmień hasło w menu aplikacji.
Sprawdź, czy masz kompatybilne urządzenie: Lista zgodności
Nie należy odkurzać mokrych powierzchni, żadnych płynów, gorących substancji (niedopałki, żar), bardzo drobnych substancji (tynk, cement, pył itp.), dużych i ostrych odpadów (szkło), produktów niebezpiecznych (rozpuszczalniki, środki ścierne, itp. ), produktów żrących, (kwasy, środki czyszczące, itp.), produktów łatwopalnych i wybuchowych (na bazie oleju lub alkoholu).
Stację ładującą należy umieścić przy ścianie na płaskiej powierzchni w miejscu, w którym robot będzie mógł do niej swobodnie dotrzeć.
Miejsce to musi być wolne od jakichkolwiek przeszkód, w tym dywanów. Należy pozostawić co najmniej po 1,5 metrze wolnego miejsca po obu stronach stacji oraz minimum 2 metry wolnego miejsca z przodu stacji. Jeśli stacja zostanie ustawiona w rogu lub trudno dostępnym miejscu, robot odkurzający nie będzie mógł do niej dojechać.
Przewód stacji ładującej należy umieścić wzdłuż ściany.
Więcej informacji na ten temat można znaleźć w instrukcji obsługi.
Stacja ładująca powinna być stale podłączona do zasilania (funkcja automatycznego ponownego ładowania nie zostanie aktywowana, jeśli stacja ładująca będzie wyłączona).
Tak, robot jest wyposażony w czujniki wykrywające schody i dziury.
Niemniej, w niektórych sytuacjach czujniki mogą nie być wystarczająco efektywne. Na działanie czujników mogą mieć wpływ zakrzywione krawędzie schodów, dywany leżące obok schodów, śliskie powierzchnie oraz przeszkody.
Przed włączeniem robota odkurzającego należy upewnić się, że podłoga jest wolna od przeszkód, takich jak przewody zasilające, ubrania lub inne potencjalnie niebezpieczne obiekty, które mogą spowodować uszkodzenie robota lub inne niepożądane zdarzenia.
Tak, robota można ładować w stacji dokującej, nawet gdy jego przełącznik zasilania jest wyłączony.
Robot odkurzający Serie 80 ma 3 tryby nawigacji:
• „Permanent map” (stała mapa) (indywidualne czyszczenie wg pomieszczeń)
• „No-go zones” (strefy zablokowane) (pozwala zdefiniować, co których stref robot nie powinien wjeżdżać)
• „Spot” (punktowe) (czyszczenie w jednym miejscu)
Aby wysłać robot z powrotem do stacji dokującej, naciśnij przycisk „Home” na robocie.
Jeżeli robot rozpocznie czyszczenie ze stacji dokującej, wróci do stacji dokującej.
Nieużywany robot odkurzający musi być zawsze przechowywany w stacji dokującej.
Jeżeli planujesz nie używać robota przez dłuższy czas, naładuj w pełni jego baterię, a następnie wyjmij ją z robota; (po wyjęciu baterii robot jest wyłączony). Przechowuj w chłodnym i suchym miejscu. Naładuj baterię co 3 miesiące.
Należy zaprzestać korzystania z urządzenia. Aby uniknąć zagrożenia, nie należy dotykać styków. Należy odłączyć stację ładującą i zanieść do naprawy do autoryzowanego punktu serwisowego.
Należy to robić po każdym sprzątaniu. Uszczelki pojemnika na kurz należy wytrzeć szmatką.
Zaleca się czyszczenie szczotki centralnej co najmniej raz w tygodniu.
Więcej informacji można znaleźć w instrukcji obsługi.
Zaleca się czyszczenie filtra co najmniej raz w tygodniu.
Więcej informacji można znaleźć w instrukcji obsługi.
Konieczne jest regularne czyszczenie kółek w celu usunięcia zaplątanych włosów, sierści oraz nitek.
Zaleca się wycieranie czujników i złączy ładowania (robota i stacji ładującej) suchą ściereczką co tydzień.
Przed przystąpieniem do czyszczenia czujników i złączy ładowania należy wyłączyć robota.
Do czyszczenia robota odkurzającego nie wolno używać detergentów.
Niektóre części można myć wodą, inne należy przecierać tylko suchą szmatką. Więcej informacji można znaleźć w instrukcji obsługi.
Zaleca się wymianę filtra drobnego pyłu oraz filtra piankowego co 6 miesięcy.
Szczotki boczne należy wymieniać do 6 miesięcy.
Akcesoria kompatybilne z modelem Explorer Serie 80 RG7765:
2x Szczotki boczne + filtr EPA - ZR177002
Szczotka centralna Animal + zestaw do czyszczenia - ZR177003
Nakładka mopująca z mikrofibry x2 - ZR177005
Należy zaprzestać korzystania z urządzenia. Aby uniknąć zagrożenia, należy odłączyć kabel i ładowarkę i zanieść do naprawy do autoryzowanego punktu serwisowego.
Należy sprawdzić:
Czy pojemnik na kurz nie jest zapełniony.
Czystość filtrów.
Czy otwór ssący w spodniej części robota odkurzającego nie jest zablokowany.
Możliwych jest kilka przyczyn:
• Jeśli robot nie rozpoczął sprzątania od stacji dokującej, nie wróci do niej. W tym przypadku robot wróci do punktu, w którym rozpoczął sprzątanie.
• Jeśli robot odkurzał w trybie Spot, wróci do punktu, w którym rozpoczął sprzątanie.
• W przypadku podniesienia robota, a następnie opuszczenia z powrotem na podłogę robot spróbuje się przemieścić. Jeśli to się nie uda, wróci do punktu początkowego.
Sprawdzić następujące elementy:
• Stacja ładująca nie może znajdować się na dywanie.
• Stacja ładująca nie może być wystawiona na działanie promieni słonecznych ani nie może znajdować się blisko źródła ciepła.
• Należy upewnić się, że po bokach i z przodu stacji dokującej jest odpowiednio dużo wolnego miejsca (zgodnie z zaleceniami przedstawionymi w instrukcji obsługi).
• Upewnić się, że wtyczka jest prawidłowo podłączona do stacji ładującej.
• Upewnić się, że kabel ładujący jest podłączony do zasilania.
• Upewnić się, że wokół stacji ładującej nie ma żadnych przeszkód.
• Upewnić się, że w pobliżu terminali stacji ładującej nie ma żadnych obiektów.
• Upewnić się, że stacja ładująca jest włączona (wskaźnik LED ma kolor zielony).

Jeśli po sprawdzeniu tych elementów robot nadal nie może znaleźć stacji bazowej, należy skontaktować się z punktem naprawy.
Można wykonać następujące czynności:
• Wyłączyć, a następnie włączyć główny włącznik zasilania.
• Odłączyć kabel i ponownie podłączyć go do stacji ładującej.
• Upewnić się, że złącza ładowania i okienka czujników nie są zablokowane, a następnie wytrzeć korpus urządzenia i stację ładującą suchą szmatką. Przed przystąpieniem do czyszczenia należy wyłączyć robota oraz główny wyłącznik zasilania.
• Sprawdzić, czy w pobliżu stacji ładującej nie znajdują się obiekty odbijające światło, krzesła i inne przeszkody.

Jeśli po wykonaniu tych czynności automatyczne ładowanie nadal nie działa prawidłowo, należy skontaktować się z punktem naprawy.
To normalne. Można bez obaw pozostawić odkurzacz podłączony do stacji dokującej.
Uwaga: należy używać tylko ładowarek przeznaczonych do urządzenia.
Sprawdzić następujące elementy:
• Sprawdzić, czy przełącznik znajdujący się na spodniej części robota znajduje się w położeniu „ON”.
• Sprawdzić, czy wyświetlacz jest włączony. Jeśli nie, należy naładować robota w stacji dokującej.
Sprawdzić następujące elementy:
• Upewnić się, że kółka nie są zablokowane.
• Upewnić się, że robot nie jest zablokowany ze względu na różnice w poziomie podłogi.
• Upewnić się, że nie został wyświetlony komunikat o błędzie. (zob. część dotyczącą rozwiązywania problemów i kody błędów w instrukcji obsługi)
Można wykonać następujące czynności:
• Upewnić się, że w odległości 10 cm od schodów/dziur nie znajdują się żadne obiekty.
• Wyczyścić szybki czujników suchą szmatką.

Jeśli po wykonaniu tych czynności problem nadal będzie występował, należy skontaktować się z autoryzowanym punktem naprawy.
Upewnić się, że szczotka nie jest zablokowana. Oczyścić szczotkę z włosów/sierści i nitek.
Jeśli szczotka jest uszkodzona, należy ją wymienić.
Lampka miga i sygnał dźwiękowy wskazuje błąd.
Szczegółowy opis błędu i rozwiązania można znaleźć w instrukcji obsługi.
Można wykonać następujące czynności:
• Sprawdzić, czy kanał wlotowy jest drożny.
• Sprawdzić, czy pojemnik na kurz jest prawidłowo zamocowany.
• Opróżnić pojemnik na kurz, jeśli jest zapełniony.
• Wyjąć szczotkę centralną i wyczyścić.
• Sprawdzić, czy filtr nie jest nasycony.

Jeśli po wykonaniu tych czynności problem nadal będzie występował, należy skontaktować się z autoryzowanym punktem naprawy.
Gdy robot wykryje zagrożenie, funkcja zabezpieczająca wyłącza szczotkę power-brush.

Może to wynikać z dwóch przyczyn:
Szczotka jest zablokowana: robot próbuje ją odblokować i dlatego zatrzymuje odkurzanie oraz szczotkę power-brush.
Robot spróbuje odblokować szczotkę: jeśli to się nie uda, robot wyłączy się i trzeba będzie ręcznie wyczyścić szczotkę.

Jeśli szczotka power-brush zablokuje się podczas sprzątania grubego dywanu z powodu długich/grubych włókien lub robot odkurzał dywan przez długi czas, szczotka power-brush przestanie się obracać, a odkurzanie będzie kontynuowane bez niej.
Mogą wystąpić różne problemy z robotem oznaczone kodami błędów.
Szczegółowy opis kodów błędów i rozwiązania można znaleźć w instrukcji obsługi.
Być może filtr został nieprawidłowo włożony. Należy poprawnie włożyć filtr do uchwytu.
Po wykonaniu instrukcji dotyczących włączania urządzenia sprawdzić działanie gniazdka elektrycznego poprzez podłączenie do niego innego urządzenia. Jeżeli urządzenie jest niesprawne, nie należy podejmować prób jego otwarcia ani naprawy. Należy oddać je do autoryzowanego serwisu.
1. Sprawdź, czy robot jest prawidłowo podłączony do sieci bezprzewodowej (świeci się wskaźnik Wi-Fi robota).
Jeśli nie, wyłącz robot, a następnie włącz go ponownie za pomocą przełącznika „ON/OFF” umieszczonego na spodzie robota, pozostając w zasięgu sieci bezprzewodowej.

Jeśli światło nadal nie świeci się, może być kilka przyczyn:
• Robot może być wyłączony lub jego bateria jest niedostatecznie naładowana.
• Robot znajduje się poza zasięgiem sieci Wi-Fi.
• Zmieniono hasło do sieci Wi-Fi. Robot nie jest już podłączony do sieci Wi-Fi. Należy wtedy ponownie uruchomić robot i ponownie go połączyć.
• Wystąpił błąd przy aktualizacji oprogramowania układowego robota. W takim przypadku postępuj zgodnie ze szczegółową instrukcją wyświetlaną w aplikacji.


2. Wskaźnik Wi-Fi robota świeci się, ale aplikacja nie łączy się.
Smartfon nie ma łączności z Internetem (sieć Wi-Fi lub 3G/4G).
Jest to normalne zjawisko, ponieważ masz podłączenie z urządzeniem, które samo nie ma połączenia z Internetem.
Niektóre smartfony po połączeniu z siecią Wi-Fi urządzenia mogą wyświetlać monit o potwierdzenie, czy chcesz pozostać w sieci, która nie ma łączności z Internetem. Musisz potwierdzić, że chcesz połączyć się z tą siecią, aby skojarzenie zostało wykonane pomyślnie.
Nie, to urządzenie jest przeznaczone wyłącznie do użytku w pomieszczeniach.
Tak, robot jest wyposażony w czujniki, dzięki którym nie wymaga światła do prawidłowego działania.
Robot odkurzający charakteryzuje się wysoką wydajnością sprzątania twardych powierzchni, takich jak terakota, parkiety, laminaty, winyl oraz dywany o grubości maksymalnie 1,5 cm.
Tak, zaleca się używanie robota do zachowania czystości, ale w przypadku niektórych powierzchni robot jest znacznie mniej wydajny od tradycyjnych odkurzaczy.
Tak, przy użyciu aplikacji mobilnej można ustawić pojedyncze sprzątanie lub aktywować funkcję codziennego odkurzania.
W robocie można ustawić tylko jeden program dziennie, by zapewnić optymalne czyszczenie wszystkich dostępnych pomieszczeń.
Tak. Po całkowitym naładowaniu akumulatora robot przełączy się w tryb uśpienia.
Tak, gdy akumulator rozładuje się podczas sprzątania, robot automatycznie wróci do stacji ładującej.
Po naładowaniu akumulatora robot wznowi cykl sprzątania.
Ponieważ nie rozpoczął odkurzania od stacji dokującej: w trybie Spot robot wraca do punktu początkowego sprzątania.
Urządzenie to zbudowane jest z licznych materiałów nadających się do powtórnego wykorzystania lub recyklingu. Urządzenie należy zostawić w lokalnym punkcie zbiórki odpadów.
Należy przejść do zakładki „Akcesoria” na stronie internetowej, gdzie można łatwo znaleźć wszystko, co potrzebne do danego produktu.
Dodatkowe informacje dostępne są w niniejszej witrynie w sekcji poświęconej umowie gwarancyjnej.
Roboty odkurzające Serie 60 i Serie 80 są wyposażone w 3 tryby zasilania: Silent (cichy), Normal (zwykły) oraz Boost (turbo).
Można również aktywować różne tryby zasilania aplikacji mobilnej.
Ładowanie całkowicie rozładowanej baterii zajmuje 3 godzin.
Po pełnym naładowaniu baterii robot może pracować do 90 minut.
Z robota może korzystać kilka osób po pobraniu aplikacji Tefal i wykonaniu instrukcji łączenia.
Aby smartfon mógł wykryć sieć Wi-Fi w Twoim otoczeniu, aplikacja potrzebuje dostępu do Twojej lokalizacji zgodnie z wymaganiami Google.
Jeśli na to nie zezwolisz, smartfon nie będzie mógł znaleźć produktu i nie będzie mógł zakończyć procedury parowania.
Te informacje nie będą nigdzie przechowywane ani używane.